Drømmer du om å bringe kultur ut i verden?

Jente skuer utover vestfold-skjærgård
Fylkeskommunens tilskuddsordning tilbyr nå støtte til prosjekter som fremmer kulturutveksling og kulturdeling på tvers av landegrenser. Foto: Foto: Marita Nilsen

Natasha Peevor-Johnson

25.04.2024 kl.16:11

Fylkeskommunens tilskuddsordning tilbyr nå støtte til prosjekter som fremmer kunnskapsutveksling og kulturdeling på tvers av landegrenser.

Tilskuddsordningen gjelder både for kommuner og profesjonelle kulturaktører som er interessert i å utforske mulighetene for internasjonalt samarbeid innen kulturfeltet.

Vi ønsker at Vestfold-aktører får muligheten til å knytte bånd utenfor Norges grenser, utforske nye perspektiver og skape aktivitet på kunst- og kulturfeltet som beriker både Vestfold samfunnet og internasjonale kulturarenaer.

«Internasjonalt samarbeid er en del av fylkeskommunens kulturstrategi, og erfaringsdeling på tvers av landegrenser gir både bedre løsninger og nytt engasjement. Tenk, så viktig det er å bli utfordra på egne, satte oppfattelser og reflektere over dem. Å se på seg selv virkelig fra utsida» sier seksjonsleder Else Blom.

Det kan søkes om tilskudd til utvikling av internasjonale prosjekter, nettverksbygging, partnersøk eller egenandel til deltagelse i programmer som bidrar til å realisere målsettingene i fylkeskommunens kulturstrategi.

Les mer om kulturstrategien, tilskuddsordningen og hvordan du kan søke her.