Ny rektor på Greveskogen videregående skole

Bilde av Camilla Reidunsdatter Andreassen
Den nye rektoren på Greveskogen videregående skole, Camilla Reidunsdatter Andreassen. Foto: Anders Palmer Holmen

Charlotte N. Erikstad

25.04.2024 kl.10:36

Camilla Reidunsdatter Andreassen er ansatt som ny rektor på Greveskogen videregående skole i Tønsberg.

– Vi søkte etter en trygg og modig leder med gode relasjonsferdigheter, som kunne være nytenkende i sin ledelse av skolen. Det har vi fått med Camilla, sier Liv Marit Hansen, direktør for opplæring og tannhelse i Vestfold fylkeskommune.

– Hun er en erfaren og dyktig skoleleder, og jeg er glad for at Camilla har takket ja til den viktige jobben som rektor på Greveskogen videregående skole, sier Hansen.

Camilla Reidunsdatter Andreassen kommer fra stillingen som rektor på Holmestrand videregående skole, der hun har vært rektor de siste seks årene.

Vil jobbe sammen om videreutvikling

– Jeg gleder meg til å bli kjent med elever og ansatte på Greveskogen. Jeg vet det er mange dyktige ansatte på skolen, og jeg ser frem til å jobbe sammen med dem for å videreutvikle skolen som en spennende og attraktiv arbeidsplass, sier Camilla Reidunsdatter Andreassen, og legger til:

– I tillegg ser jeg frem til å jobbe sammen med elevene for et godt og trygt læringsmiljø, som legger opp til mestring. Sammen ønsker jeg at vi på Greveskogen videregående skole skal kunne bidra med å nå fylkeskommunens visjon om å skape «Verdi for framtida».

Det er enda ikke fastsatt når Camilla Reidunsdatter Andreassen begynner i den nye rektorjobben, men hun håper hun er på plass 1. august.