Leie PC

Når du går på videregående, leier du en PC av skolen.

Fylkeskommunen dekker omtrent halvparten av prisen, og du betaler resten som årlig leie i tre år. PC-en er klar for skolearbeid med alle programmene du trenger, og du får den utdelt etter skolestart. Når tre år er betalt, kan du beholde maskinen.

Når du aktiverer din brukerkonto i fylket vil du bli bedt om å lese Reglement for PC og lån fra skolebiblioteket og bekrefte at reglementet er lest og forstått.

Når dette er gjort er du klar for å kunne motta elev-PC. Fylkeskommunen sender ut informasjon og påminnelse på SMS til eleven om betaling av leieavgiften.

Informasjon om betaling av leieavgift 

 

For å leie PC må du betale leieavgift.

Fylkeskommunen sender ut informasjon og påminnelse på SMS til eleven om betaling av leieavgiften. 

Publisert: 25.06.2026 Oppdatert: 25.06.2026 kl.11:00