Tradisjonen tro spiller Korpset fra Stokke glade marsjer ute på tunet som velkomst til festen. Sola skinner, og sommervarmen er på plass når kantina fylles opp av elever og deres foresatte.
Taler, musikk og takk
Etter en kort orientering fra avdelingsleder Markus, er det rektors tur til å holde tale. Hun uttrykker blant annet håp om at elevene både har tilegnet seg faglige ferdigheter, og en dypere forståelse for demokrati og medborgerskap. Så uttrykker hun noen støttende ønsker for elevenes fremtid.
-Vær nysgjerrige. Spør, utforsk og prøv ut. Vær modige. Si ja til det som skremmer deg litt – det er der veksten ligger. Vær snille. Mot andre, men også mot dere selv. Dere fortjener det.
Kveldens underholdning blir ivaretatt av Terra Blue Voices, et acappellakor fra Sandefjord. De fremfører tre sanger med tekster som gir både elever og voksne noe å tenke på når de nå skal videre i livet.
Hver elev får deretter komme opp til sin kontaktlærer for å motta en rose, en klem og noen gode ord med både humor og alvor. Elevrådsleder Theo Noteng Dahl takker skolen på vegne av elevene, før det er tid for fotografering ute på tunet.
Kaker og avskjeder
Kokkene våre har som alltid laget nydelige kaker, og resten av kvelden går med til å kose seg, prate, spise kake og ta avskjed med venner og lærere. Mange av elevene våre bor i studentboligen og svært langt fra de foresatte. Vii ikke bare er en skole, men også et hjem. Det betyr at vi får et spesielt nært forhold til elevene våre. Det triller noen tårer både hos foresatte, elever og ansatte på en dag som dette.
Lykke til videre!
Til alle våre elever: Vi på Melsom videregående skole ønsker dere en velfortjent sommerferie, gode dager og en varm sommer fylt av fine minner. Uansett hvor veien tar dere, heier vi på dere alle!
Bildegalleri
kommer