Virkelighetsnære og praktiske problemstillinger
Elevene i 2. klasse på Toppidrett hest har markedsføring og ledelse på timeplanen. Dette er både et teoretisk og praktisk fag. -Det er et mål i seg selv at undervisningen er så tett opp til virkeligheten som mulig, så det er positivt å samarbeide med sentrale aktører som Kingsland, sier lærer Ellinor Skaar. Møtet med Kingsland endte både med at elevene satt igjen med god kunnskap om hvordan man jobber med markedsføring i en bedrift og i tillegg en avtale om å jobbe for dem på AEG.
Variert arbeid
-Elevene deltar også selv i konkurransen, noe som gjør at de har god kjennskap til arrangementet. Kingsland var veldig fornøyd med jobben elevene gjorde og dagene inneholdt varierte arbeidsoppgaver. De overtok Kingslands Instagram-konto i 4 dager, planla konkurranse for alle tilskuere og laget rebusløp for barn. I tillegg vlogget de på sin egen Snapchat-konto, noe som også er god markedsføring, fortsetter Skaar. Hun er tydelig stolt over elevene sine.
YouTube
-Det mest interessante var nok å lage film, forteller elev Malene Hauge. -Vi produserte 6 filmer som skal legges ut på YouTube. I disse filmene måtte vi snakke engelsk. I begynnelsen var det uvant og litt skummelt, men det ble etter hvert helt naturlig fordi det var så mange internasjonale aktører på arrangementet som vi likevel måtte snakke engelsk med.
Skole i vinterferien
-Dette var en spennende måte å jobbe skolefag på», mener elev Oda Sundkøien. Jeg lærte markedsføring på en mye bedre måte når jeg fikk jobbe med det som et ekte oppdrag. Det at vi jobbet i vinterferien gjorde ingenting fordi vi faktisk holdt på med hobbyen og faget vårt hele tiden.
Vi shoppa og hjalp de som konkurrerte, filmet, hjalp hverandre, snappet og spiste lunsj sammen. Vi hadde rett og slett en veldig koselig uke.
Fornøyd med læreren
-At Ellinor har så gode kontakter i hestemiljøet er gull for oss, sier jentene. De får ikke rost henne nok. -Vi satte stor pris på at læreren hele tiden var tilgjengelig for å kunne svare på ting vi lurte på.