Det var høyt nivå og god stemning på årets internmesse for ungdomsbedrifter 2. februar.
21 ungdomsbedrifter visste frem sine forretningsideer og deltok i ulike konkurranser. Juryen har kåret 1. 2. og 3. plass i ulike kategorier. Under ser dere hvem som fikk 1. plassen i hver av kategoriene.
Vi heier på dere alle og ønsker dere lykke til med arbeidet fram mot fylkesmesterskapet 15. mars.
1. plassene gikk til...
- Plakat: Grønn skive UB
- Stand: Loop UB
- Bærekraftprisen: Loop UB
Fra juryens begrunnelse: Tydelig og godt beskrevet ide som både er bærekraftig for miljøet og god for lommeboka. Fått med seg det viktigste fra alle kriteriene. - Logo: Bærekraft UB
Fra juryens begrunnelse: Understreker bedriftens forretningside – klart og tydelig. Egner seg godt i ulike størrelser på ulike flater. Appellerer veldig til positivitet i slogan. Bruken av ordet bærekraft er brukt på en ny og tiltalende måte. - Sosiale medier: F.E.T.A. UB
Fra juryens begrunnelse: Juryen syntes denne ungdomsbedriften hadde en veldig god plan for bruk av sosiale medier, godt begrunnet med hvilke plattformer som skal benyttes og hvorfor. Her er det brukt mange virkemidler for å vise frem bedriften sin. Vi syntes blant annet valget om å bruke Tise er både smart og riktig da det passer veldig godt med produktene. - Reklamefilm: Vår stemme UB
Fra juryens begrunnelse: Videoen treffer hele følelsesregisteret. Vekker oppmerksomheten på et viktig tema. Fengende video med tekst og musikk, som gjorde at det var lett å holde interessen oppe. Profesjonelt laget. Videoen gjorde inntrykk på seerne i juryen, så der traff dere virkelig magien i det å skape godt innhold.