no,ar,de,en,pl,so,is,fi,mk

Høyt nivå på ungdomsbedriftene som deltok på årets internmesse!

Generation UB gikk av med seieren om skolens beste plakat og fikk 3. plass for beste forretningsplan. Foto: Gro Amundsen

Publisert:

07.02.2020

Oppdatert:

18.08.2020 kl.15:25

Onsdag 5. februar ble det arrangert internmessen her ved SVGS. SVGS var vertskap for frokostmøtet til Sandefjord Næringsforening. 100 representanter fra det lokale næringsliv kom for å delta på møtet og for å oppleve årets ungdomsbedrifter i Forum.

Nytt i år er et tettere samarbeid med Grunderiet og Andebu Sparebank som ønsker å bidra til lokal vekst og bidrar med pengesjekker, mentorer og jury til alle konkurransene.

Det var 19 ungdomsbedrifter (90 elever ) som stilte ut og markedsførte sine forretningsideer. 12 bedrifter fra studiespesialiserende vg 2 og 7 bedrifter fra salg, service og sikkerhet vg 2 (4S og 2ssa). Det var stor bredde i forretningsideer og det var mange entusiastiske elever som med stort engasjement, viste frem sine bedrifter for publikum. Alle bedriftene holdt i tillegg en pitch foran en jury fra næringslivet. Med dette deltok de i konkurransen «Beste pitch».

Internmessen er en viktig øvingsarena for våre ungdomsbedrifter som alle skal videre til fylkeskmesterskapet for å konkurrere mot hundrevis av andre ungdomsbedrifter i vestold og telemark fylkeskommune. Dette skjer 10 Mars .

Skolens beste plakat

Bilde av Generation UB

Konkurransen om skolens beste plakat gikk til Generation UB, de fikk også 3 plass for beste forretningsplan. Deres forretningside er å lage en kolleksjon av treningsartikler i et moderne og flott design, som skal styrke samholdet og kulturen rundt fysisk aktivitet, trening og helse.

Vinnere av skolens beste plakat
  1. plass: Generation UB
  2. plass: Ecoultion UB
  3. plass: ASAP UB

Skolens beste reklamefilm

 Bilde av ASAP UB

Skolens beste reklamefilm ble laget av ASAP UB, de fikk også 2 plass for bærekraftprisen, 3. plass for plakat og 1 plass for beste forretningsplan. Ungdomsbedriften ASAP tilbyr ulike tjenester, som barnepass, leksehjelp og en ferdighetsskole (Skillschool); alle hvor de bruker lokal ungdom med ulik spesialisert kompetanse for å gi foreldre en enklere hverdag. ASAP skal utvikle en digital løsning som knytter ressurssterk ungdom i nærmiljøet sammen med foreldre med barn/ungdom med behov for faglig støtte til skolearbeid, aktivisering innen idrett og barnepass.

Vinnere av skolens beste reklamefilm
  1. plass: ASAP UB
  2. plass: BARS UB
  3. plass: CoJob UB

Skolens beste utstilling

 Bilde av Ecolution UB

Ecolution UB fikk 1 plass for beste utstilling, i tillegg fikk de 2 plass for beste plakat. Ecolution UB ønsker å bidra med å redusere plastmengden i Sandefjordsfjorden som kommer via toalettene. De retter seg spesielt mot byens hotellbransje ved å tilby toalettene deres informasjonsskilt om det aktuelle problemet. Dette er unikt da det ikke finnes noe liknende tiltak.

Vinnere av skolens beste utstilling
  1. plass: ecolution UB
  2. plass: Shoegentics
  3. plass: Caeli UB

Skolens beste pitch

Bilde av Shoegentics UB

Shoegentics UB fikk 1 plass for beste pitch, og 2 plassen for beste utstilling. Shoegenics UB løser problemet med ødelagte og skitne sko ved å produsere et produkt som vil beskytte skoen på våte dager. Det vil tres på utsiden og ligge som et beskyttende lag.

Vinnere av skolens beste pitch
  1. plass: Shoegentics UB
  2. plass: Fett på Fest UB
  3. plass: Green Renting

Skolens beste forretningsplan

Bilde av Bærekraftig Stil

Sandefjords Blad var også tilstede og har i dag en artikkel om ungdomsbedriften Bærekraftig Stil på SB.no. De vant 2 plass for beste forretningsplan. Deres forretningside er hundehalsbåndet Visicollar. Det er laget av bærekraftig skinn, er miljøvennlig og stilfullt. Skinnet vi bruker er fra selskapet Piñatex, som har de samme verdiene som det vi har. De har lenge sett de negative sidene ved skinnproduksjon som den dårlige dyrevelferden og de høye miljøutslippene. De produserer derfor skinn laget av ananasfiber, Hundehalsbåndet har også en refleks som gir det deg trygghet i mørket.

Vinnere av skolens beste forretningsplan
  1. plass: ASAP UB
  2. plass: Bærekraftig Stil UB
  3. plass: Generation UB

Bærekraftprisen

Bilde av Green Renting UB

Green Rentin UB vant Bærekraftprisen.

Vinnere av Bærekraftprisen
  1. plass: Green Renting UB
  2. plass: ASAP UB
  3. plass: Totalt UB